Tenta och tankar

Sitter och ritar små minde mapps som man gjorde på lågstadiet och sedan skriver jag gubbarnas namn och fyller i begreppen i deras namn typ såhär
           Durkheim
          fUnkrionalismen
        stRömningar.
        faKta.
           H..
           E
..
           Instutitioner
           M orfologiska

Oj det blev inte så snyggt men a ni fattar vad jag menar ;)
Detta är ett desperat försök att komma ihåg vilken gubbe som sagt vad!

Förövrigt så sitter jag och har lite vuxen panik. Har insett att jag inte vill bli vuxen och ta ansvar idag. Jag stressade och försökte bli vuxen som 17 åring. Detta resulterade till massor med problem men även en del nyttiga lärdomar

 När är rätt tid att bli vuxen?

Jag har nu insett att det här håller inte man måste ju ta vara på den här underbara tiden som ungdomen innebär! att vara vuxen kommer jag hinna med i mängder.
Jag har fått sambopanik helt enkelt!

Men å andra sidan är detta antagligen ett 2000-tals problem. Om man tänker tillbaka så hade både mamma och mormor barn i min ålder! Så egentligen vad är det att få  sambo ångest över när folk i alla tider redan varit gifta i min ålder!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med, ta vara på ungdomen :) längtar tills jag får träffa dig så vi kan vara crazy ungdomar för en dag :D

2009-02-19 @ 09:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0